Czasy w jakich żyjemy to czasy dążenia do wygody i komfortu, oszczędności czasu. Hotel często jest synonimem tego wszystkiego. To tu Gość chce odpocząć w wygodnych i komfortowych warunkach nie marnując na nic ani chwili, przeznaczając je na relaks. Hotel zaś chce to Gościowi umożliwić oszczędzając przy tym czas i pieniądze, mając nad wszystkim kontrolę i zapewniając bezpieczeństwo. Jak to połączyć? Jednym z rozwiązań jest zastosowanie w hotelu nowoczesnych technologii, które zapewniają komfort, bezpieczeństwo, kontrolę i oszczędności.
będące częścią systemów zintegrowanej automatyki hotelowej. Istnieją na polskim rynku rodzime rozwiązania, w pełni zintegrowane, pozwalające na sterowanie w hotelu czynnikami takimi jak: temperatura, klimatyzacja czy sprzątanie pokoju. Służby hotelowe mogą być powiadamiane o obecności Gościa w pokoju, statusie check-in /check-out, “proszę nie przeszkadzać”, “proszę posprzątać pokój”. Pokojowe wiedzą kiedy sprzątnąć pokój, by nie przeszkadzać Gościowi.
Systemy automatyki hotelowej mogą również obsługiwać otwieranie żaluzji, rolet czy bram garażowych. Dzięki połączeniu z systemami rezerwacji online, z którymi współpracują, pozwalają na sterowanie wszystkim w zależności od statusu pokoju wolny/zajęty/wyłączony. Obsługują też szyfrowe elektroniczne zamki hotelowe. To bardzo wygodne rozwiązanie zarówno dla Gości jak i dla hotelu, przydatne zwłaszcza dla apartamentów.
Zamki elektroniczne mogą mieć kontrolę nad samą zapadką klamki (wewnątrz korytarzy obiektu) lub nad całym zamkiem/ryglem, mogą być otwierane za pomocą kodu wpisywanego na klawiaturze, za pomocą karty zbliżeniowej a nawet smartfona. Mogą otwierać bramę na posesję, ale również mogą otwierać apartament. Są idealnym rozwiązaniem dla obiektów nie posiadających recepcji, takich jak apartamenty czy pokoje butikowe. Mogą być sprzężone z systemami rezerwacji online, dzięki czemu Gość już po potwierdzeniu rezerwacji otrzymuje mailem/sms kod do zamka, który działa tylko od dnia i godziny przyjazdu do dnia i godziny wyjazdu. Podsumowując…
Po pierwsze - elektroniczne zamki szyfrowe dają Gościom poczucie bezpieczeństwa, świadomość, że jego pokój jest tylko do jego wyłącznej dyspozycji, a majątek jest zabezpieczony.
Drugim ważnym aspektem jest scentralizowane zarządzanie systemami bezpieczeństwa - zamki bywają połączone z systemami alarmowymi lub przeciwpożarowymi, monitoringiem wizyjnym rejestrującym wejścia/wyjścia z pokoju lub systemem sterującym centralnym ogrzewaniem. Na przykład brak obecności karty w specjalnej kieszeni w pokoju wyłącza obieg prądu i przykładowo klimatyzację lub ogrzewanie.
Niezaprzeczalnym atutem zamków elektronicznych jest fakt, że pozwalają na obsługę obiektu hotelowego praktycznie bez recepcji. Gość może wjechać na teren parkingu i wejść do pokoju dzięki kodowi, który otrzymał na smartfona np. prosto z systemu rezerwacji online.
To dzięki takim rozwiązaniom jak zintegrowana automatyka hotelowa hotele z łatwością weryfikują do których usług dodatkowych Gość ma dostęp, gdyż jedna karta/kod do zamka może otwierać nie tylko drzwi pokoju, ale też wejście do strefy SPA czy restauracji.
Zamki elektroniczne służą również personelowi hotelu i osobom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo. Mogą oni wchodzić do różnych pomieszczeń gospodarczych hotelu bez użycia kluczy. Dzięki zapisowi w bazie danych wiadomo czyja karta otworzyła pomieszczenie/pokój i jak długo dana osoba w nim przebywała.
Zamki podają też informację kiedy w pokoju jest obecny Gość, oraz w jakim czasie można posprzątać pokój. Systemy zintegrowane z zamkami posiadają panel życzeń Gościa, dzięki któremu obsługa jest informowana na bieżąco.
Elektroniczne zamki hotelowe są wygodne zarówno dla Gościa jak i dla hotelarza, oszczędzają czas i pieniądze, pozwalają na bezosobową obsługę, współpracują z wieloma systemami automatycznymi, co pozwala oszczędzać znaczne ilości energii oraz zapewniać Gościom bezpieczeństwo. Bezpieczny jest również hotel, gdyż sterowniki są niezależne od dostępu prądu czy internetu, a na zagrożenia reagują znacznie szybciej niż czynnik ludzki. Są też niezastąpione w przypadku roszczeń Gości co do zapewnienia bezpieczeństwa w hotelu (monitoring, szyfry, baza danych). Podnoszą również prestiż hotelu, więc nie ma się nad czym zastanawiać - warto zainwestować w nowoczesne technologie!