preloader

Najem w kryzysie COVID-19

Kilka prostych sposobów radzenia sobie z tym problemem

Stabilny wynajem krótkoterminowy jak i wiele innych biznesów z branży turystyczno-hotelarskiej, mówiąc kolokwialnie “trafia szlag”. 
  
Następstwem epidemii Koronawirusa jest mniejsze lub zerowe zainteresowanie podróżami lotniczymi, i oczywiście ma to swoje przełożenie na sprzedaż waszych miejsc noclegowych. Co w takim wypadku robić? Jak sobie z tym radzić? Pierwsza wskazówka to unaocznienie Gościowi, że Twoj obiekt to korona-free zone. 

1. Pokaż, że masz sytuację pod kontrolą! Doskonale wiemy, że czystość w Waszych obiektach jest na wysokim poziomie, ale zróbcie wszystko, aby gość widział, że to Mount Everest higieny. Przygotujcie specjalną prezentację, w formie zdjęć lub filmu, na której widać, że kładziecie olbrzymi nacisk na czystość w swoich pokojach/apartamentach - zamiast czekoladek na poduszkach możecie zostawić np. mini buteleczkę żelu antybakteryjnego. Pamiętajcie, że liczy się tutaj każdy detal, dlatego warto podkreślić grubą krechą, że wykonujecie takie czynności jak dezynfekcja elementów najcześciej dotykanych przez gości (np. klamki, uchwyty, włączniki).

2. Obserwuj i reaguj. Pamiętaj, że czas działa na Twoją niekorzyść. Obniż ceny. Stwórz specjalne, promocyjne oferty, które mogą jeszcze przyciągnąć gościa - pamiętaj, że z poziomu systemu Hotres możesz komponować fantastyczne pakiety, które mają większe szanse na sprzedaż! Jeżeli masz możliwość i dodatkowe środki finansowe na zbyciu, skorzystaj z dodatkowej reklamy.

3. Jeżeli goście zapisali się do twojego newslettera to teraz jest najlepszy czas aby go zmontować i wysłać! Poinformuj swoich klientów o promocjach, przedstaw im ofertę spersonalizowaną, przygotuj coś naprawdę ekstra dla swoich stałych klientów. Pamiętaj, że wykonanie tych wszystkich zadań umożliwia Ci system Hotres.

4. Analizuj rynek i konkurencję. Jeżeli to tylko możliwe, postaraj się pozyskiwać jak najwięcej wydłużonych rezerwacji. Ustal elastyczną politykę anulacji.

5. Social Media! Promuj swoją ofertę w social mediach - Instagram, Facebook, Twitter. Facebook’owe grupy potrafią zdziałać cuda. Korzystaj z hashtag’ów na Instagramie! Hashtagi są dla Instagrama tym, co słowa kluczowe w Googlach - umiejętne korzystanie z # pozwoli ci dotrzeć do większej liczby osób.

6. Kiedy koniec Korona kryzysu? Jak mawiał Sokrates: “wiem, że nic nie wiem”. Jeżeli to tylko możliwe, zrezygnujcie, tymczasowo, ze zbędnych “zakupów” związanych z waszym obiektem. Cały ten chaos niedługo się skończy, ale na wypadek braku możliwości uzyskiwania dochodu przez pewien czas, warto mieć poduszkę finansową na swoim koncie - koniec końców to ona pozwoli wam spać spokojnie.

7. Pamiętaj, nasz zespół jest po to, by udzielić Ci pomocy i wparcia. Jeżeli masz pytania związane z systemem lub poczucie, że rozmowa mogłaby Ci pomóc - dzwoń. Natomiast jeżeli szukasz namiarów na makaron lub ryż to sorry, ale sami lecimy na oparach :)

A tak na poważnie, wiemy, że jest ciężko… głowa do góry - wszystko niedługo wróci do normy.

CDN.
Hotres Team