Z dumą informujemy, że Hotres dołączył do grona partnerów, którzy mogą przesyłać ceny i dostępność z silnika rezerwacyjnego bezpośrednio do Google Hotel Center. Co to oznacza w praktyce dla hotelu ? Jest to przede wszystkim możliwość prezentacji swojej oferty w wynikach Google i pozyskiwanie rezerwacji bezpośrednich bez prowizji. Google nie pobiera przy tym żadnych opłat / prowizji.
Gdy szukamy konkretnego obiektu noclegowego np. po nazwie, w prawej szpalcie Google umożliwia nam rezerwację.
Zobacz przykład takiego wyszukiwania dla frazy "Hotel Miłosz"
Z reguły na liście dostępnych kanałów pojawi się Booking.com, Expedia itp. W tym modelu Google prezentuje dostępne kanały porównując ceny i przenosząc gościa do procesu rezerwacji np. do Booking.com.
A co by było, gdyby na tej liście pojawiła się cena z silnika rezerwacyjnego hotelu z adnotacją, że jest to cena z oficjalnej witryny hotelu ?
Tak właśnie działa Free Booking Links - prezentuje cenę z Booking Engine hotelu i umożliwia rezerwację bezpośrednią.
A teraz najlepsze - Google nie pobiera za to żadnej prowizji (w końcu free booking links). Przynajmniej na razie :-)
Free booking links to usługa skierowana do hoteli, pensjonatów, willi, b&b. Niestety nie zadziała to z wynajmem apartamentowym. Niekiedy Google traktuje obiekt wynajmujący apartamenty jak hotel / pensjonat, więc warto zweryfikować możliwość integracji.
Należy się zgłosić do naszej obsługi. W procesie integracji połączymy pokoje i cenniki. Następnie prześlemy obłożenie i skopiujemy ceny. Na koniec włączymy replikację cen z cenników Hotres do Google.
Podstawowym warunkiem jest posiadanie firmowego profilu obiektu noclegowego w Google.
Aby zweryfikować czy obiekt posiada profil oraz znajduje się w wynikach Google - najprościej wyszukać go pod adresem : https://www.google.com/maps
Google działa na rynku globalnym, więc do połączenia wymagane będą tłumaczenia pokoi oraz cenników. Podczas wprowadzania cen w Hotres będą one replikowane do Google Hotel Center i nie mogą się różnić od tych w Booking Engine (Google weryfikuje rozbieżności i potraktuje je jako błędy). Sugerujemy przy tym, żeby ceny na Booking Engine / Google były niższe niż na pozostałych kanałach OTA jak Booking.com. W ten sposób staną się atrakcyjne dla potencjalnych gości.
Google w pierwszej kolejności prezentuje wyniki płatne (Google Hotel Ads). Poniżej listowane są wszystkie wyniki. Na 99% na 1 miejscu będzie Booking.com, który płaci za reklamę. Za pośrednictwem Google Ads (po podlinkowaniu konta Hotel Center) można podnieść pozycję, analogicznie jak w Google Adwords. Współpracujemy z firmą specjalizującą się w kampaniach Adwords, która profesjonalnie pomoże w konfiguracji i uruchomi kampanię. Zainteresowanych prosimy o kontakt z naszą obsługą. Dla ambitnych, którzy chcą spróbować swoich sił polecamy ten artykuł : https://support.google.com/google-ads/answer/9243943
Traktujemy to połączenie jak kolejny kanał w naszym Channel Manager. Cena abonamentu rocznego będzie wynikała bezpośrednio z liczby typów / standardów pokoi oraz powiązanych cenników. W ramach promocji uruchamiamy połączenie na 6 miesięcy za darmo. Sami jesteśmy ciekawi ile rezerwacji może przynieść Google - zakładamy, że całkiem sporo.