preloader

Czas na pakiety hotelowe!

Poradnik tworzenia ofert specjalnych

Wydaje się, że jeszcze oddech wakacji za nami, ale czas biegnie szybko. Trzeba wykorzystać czas, kiedy takie pakiety są modne i opłacalne dla obu stron. Październik to najlepsza pora, by rozpocząć sprzedaż ofert na Święta Bożego Narodzenia, Sylwestra, a nawet na ferie. Czym takie oferty różnią się od innych? Przede wszystkim obejmują konkretny zakres dat w kalendarzu, przez co Goście przyjeżdżają do hotelu “na dłużej”. To oferty pakietowe - na konkretną ilość dni i nocy, zawierające ściśle zdefiniowany zestaw dostępnych usług i atrakcji. Ich koszt obejmuje całość pobytu, którego skrócenie zazwyczaj nie jest dopuszczane, ale wydłużenie już tak :)

Pakiet hotelowy / oferta specjalna powinien wyróżniać się czymś spośród innych, dostępnych na rynku.

Większość obiektów w miejscowościach turystycznych musi konkurować ze sobą nie tylko ceną, ale i “zawartością”. Goście wybierając pakiet pobytowy kierują się owszem, przede wszystkim ceną, jednak kolejną kwestią są rzeczy typu wyżywienie, opinia i standard hotelu, urozmaicenia dla dzieci, parking, odległość do miejscowych atrakcji, możliwości spędzania czasu w hotelu, opcje dodatkowe, czyli faktyczną wartością pakietu. Na święta i Sylwestra liczą się rzeczy odróżniające ten pobyt od innych: kulig, pokaz sztucznych ogni, odpowiednie jedzenie, zabawa taneczna czy zniżki na wyciąg narciarski.

Pakiet pobytowy na Boże Narodzenie, Sylwestra czy ferie należy przekalkulować i stworzyć już dziś biorąc pod uwagę kilka ważnych kwestii:

  • pakiety innych obiektów - dzięki temu będziemy mogli zdefiniować czym nasza oferta rzeczywiście się wyróżnia
  • Goście lubią zaplanować wyjazd dużo wcześniej i mieć pewność rezerwacji w gorących okresach. Należy im to umożliwić.
  • ceny u konkurencji - warto sprawdzić na przykład na pakietyhotelowe.pl
  • jak wyglądała sprzedaż pokoi w hotelu w tym okresie w poprzednich latach (analiza raportów)
  • jaka była dominująca grupa Gości
  • atrakcje na wszelkie możliwe odmiany pogody
  • dostępne do prezentacji oferty świątecznej kanały, plus oczywiście możliwość sprzedaży przez własną stronę www.

 

Ważną rzeczą jest zdjęcie, które towarzyszy pakietowi. Musi być własnością hotelu, być zachęcające i inne niż mają inni, bo z pewnością korzystają z tych samych banków fotografii.

Pakiet hotelowy powinien być dokładnie, wyczerpująco, ale zwięźle opisany, z uwzględnieniem najistotniejszych informacji:

  • do kogo jest skierowany (czy dla singli, par, rodzin, czy seniorów)
  • jaka jest polityka wobec dzieci (np. czy dzieci śpią na łóżkach z rodzicami)
  • na jaki termin czy zakres dat obowiązuje
  • jaka jest cena pakietu (całościowa)
  • czy jest rabat i za co (np. na wypożyczanie nart)
  • co zawiera się w cenie:
  • ilość noclegów
  • zakres wyżywienia (dokładnie ile śniadań, obiadów, kolacji, bufetów)
  • opcje dodatkowe (np. grill, wino w pokoju, animacje dla dzieci)
  • atrakcje (np. kulig, wstęp do SPA)
  • wstępy wliczone w pakiet (np. na kręgielnię)
  • co wymaga dopłaty (np. szlafrok)
  • co wymaga dodatkowej informacji (np. że Gość potrzebuje łóżeczko)

Tworzenie pakietu hotelowego nie może być dla hotelarza skomplikowane. Wystawienie go do sprzedaży nie powinno wymagać angażowania informatyka hotelowego czy działu technicznego.

Szybkie i nieskomplikowane stworzenie pakietu i wystawienie go do sprzedaży na własnej stronie 
(i nie tylko) powinien umożliwić dobry system rezerwacji online.

Rezerwacja pakietu hotelowego powinna być możliwa poprzez własną stronę obiektu hotelowego. Pakiety powinny prezentować się estetycznie i zachęcająco, ich wybór powinien być intuicyjny i automatycznie przenosić do rezerwacji online, idealnie jeśli z pominięciem kroku wyboru terminu przyjazdu i wyjazdu. Najlepszym wyborem jest własna strona www hotelu połączona z systemem rezerwacyjnym, dzięki czemu stworzenie pakietu hotelowego w panelu administracyjnym powoduje pojawienie się oferty na stronie w formie kolorowych i ciekawych kafelków. Nie trzeba znać się na tworzeniu stron www, ani też wykonywać tych samych czynności dwukrotnie :) Pakiety hotelowe warto de facto tworzyć cały rok, ponieważ Goście ich poszukują. Jest to świetna metoda sprzedaży pokoi i oferty hotelu. 

Pakiety hotelowe są korzystne dla Gości:

  • pakiet zawiera coś więcej niż pobyt standardowy,
  • często cena jednostkowego noclegu jest tańsza,
  • ma ściśle określone co zawiera się w ofercie,
  • Gość ma możliwość wcześniejszej rezerwacji i pewności pobytu,
  • pakiet może zakupić w wielu miejscach w internecie;

Tworzenie ofert specjalnych dla hotelu:

  • Gość przyjeżdża na określony zakres czasu, termin,
  • dzięki określeniu co zawiera się w ofercie, hotel dysponuje wszystkim czego potrzebuje,
  • wcześniejsza rezerwacja zapewnia środki finansowe dużo wcześniej,
  • jest wiele możliwości sprzedaży ofert specjalnych - strona www, kanały sprzedaży, portale dedykowane,
  • pakiety / oferty specjalne “sprzedają” pokoje znacznie szybciej niż oferta standard.

Zatem - czas na stworzenie wyjątkowych pakietów hotelowych!

* screen pochodzi ze strony hotel-hanseatic.pl