Jakiś czasu temu B.com wcielił w życie taką funkcję jak auto-replenishment, czyli krótko mówiąc - automatyczne przywracanie dostępności.
Polega to na przywracaniu do sprzedaży pokoi po anulacji w Booking.com, co z kolei ma na celu zwiększenie widoczności oraz konwersji na stronie Booking'a.
Opcja fajna, ale... czasami brak kontroli (szczególnie w gorących okresach) nad własną dostępnością może zaowocować overbookingiem.
Dobra informacja jest taka, że opcję automatycznego uzupełniania można wyłączyć w Bookingowym Extranecie - „Ustawienia” w zakładce „Obiekt”.
Istnieją dwa rodzaje auto-replenishmentu:
1. ogólna funkcja auto-replenishment, która jest domyślnie zintegrowana ze wszystkimi funkcjami B.com - tej funkcji obecnie nie można wyłączyć !.
2. auto-replenishment zamkniętych pokoi - funkcja, którą można wyłączyć na poziomie obiektu (trzeba pamiętać, że ogólna funkcja auto-replenishment, która automatycznie przywraca sprzedaż po anulowanych rezerwacjach pozostaje aktywna). Dezaktywacja tej funkcji oznacza, że jeśli pokój/data zostanie zamknięta na czerwono (blokada sprzedaży), to nie zostanie ona automatycznie przywrócona, nawet jeśli zostanie anulowana.
Pamiętajmy, że narzędzia tego typu są po to aby zapewnić właścicielowi ponowną oraz szybką sprzedaż pokoju po wystąpieniu anulacji. Jeżeli chcecie szczegółowo zgłębić tajniki tej funkcji oraz ich działąnie to prosimy o kontakt z Bookingowym supportem, który szczegółowo wytłumaczy Wam działanie opcji auto-replenishment lub pomoże Wam tą opcję wyłączyć.