"Ludzie kupują oczami i są z reguły leniwi" - ta stara prawda sprawdza się w marketingu w 100%. Dlatego też strona hotelowa musi być atrakcyjna i musi się wysoko pozycjonować. Powinna być funkcjonalna i prosta, a do tego czytelna i elegancka, zgodna z najnowszymi trendami, pełnoekranowa.
Na takiej stronie Gość zatrzyma się dłużej, chętnie dokona rezerwacji. Jednak aby na nią trafił musi ją łatwo znaleźć…
Nawet jeśli nie czytają ich Goście, czyta je Google. Muszą być proste (dla Gościa), odpowiednio długie (dla Google) i obfite we frazy kluczowe, bez pustych marketingowych frazesów, skonstruowane specjalnie dla strony danego hotelu, autorskie i unikalne. Żadnego “kopiuj wklej”. Teksty muszą prezentować się spójnie na stronie oraz formatować właściwie. Należy wziąć pod uwagę, że strona będzie się wyświetlać na ekranach różnych urządzeń.
Przykład tekstu zawierającego frazy i kontrfrazy:
"VILLA TICA - przepiękne apartamenty w sercu Bieszczad
To luksusowe i przestronne apartamenty w rustykalnym stylu, zapewniające komfort i wygodę najbardziej wymagającym Gościom. Urządzeniem apartamentów zajęli się specjaliści znający się doskonale na rzeczy. Dołożyli wszelkich starań, by wypoczynek w Bieszczadach był przyjemny i komfortowy. Niepowtarzalny design apartamenty w Polańczyku zawdzięczają otaczającej przyrodzie. Krajobraz roztaczający się malowniczo dokoła skłonił do urządzenia ich w stylu nawiązującym do rustykalizmu. Zamiłowanie do natury, drewna, barw ziemi, wędrówek i wiejskiego, ale wygodnego życia widać w Villa Tica od wejścia. Proste, ale wysmakowane elementy wystroju podkreślają naturalne piękno drewna i nawiązują do natury.
Nasze komfortowe apartamenty w Bieszczadach mają niepowtarzalny klimat i urok. Każdy apartament z balkonem, z którego rozpościera się widok na otaczającą zaciszną okolicę.
Bliskość lasów i Jezioro Solińskie sprawiają, że nocleg w Polańczyku w apartamentach Villa Tica będzie komfortowy, a urlop w Bieszczadach pozwoli odpocząć od zgiełku miasta i nabrać dystansu. Kilka kroków dzieli Villa Tica od przystani na Jeziorze Solińskim, stąd można wyruszyć na wędrówkę szlakami wśród zieleni, by podziwiać piękne widoki, spacerować wśród bieszczadzkiej przyrody. Zielone pagórki o łagodnych wzniesieniach są przyjazne dla każdego turysty. Przyroda zaskakuje tu bogactwem flory i fauny. To idealne miejsce dla osób chcących przejść się po rosie, zobaczyć uciekającą z gór mgłę o poranku, zaskoczyć się feerią barw otaczającej natury. Widoki nieopodal Villa Tica Polańczyk zapewnia niezapomniane..."
Lepiej pozycjonują się strony responsywne, czyli takie, które wyświetlają się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Zatem strona hotelowa powinna być przemyślana i stworzona tak, by była mobilna.
Strona hotelowa nie może zawierać linków, które osłabiają stronę. Zamieszczane często i chętnie przez hotele i pensjonaty banery i buttony, a przekierowujące do serwisów noclegowych czy portali rezerwacyjnych znacznie nadwątlają pozycję strony. Każdy link, który z naszej strony wychodzi osłabia jej pozycję. Przykładowo button z nazwą jakiegoś zewnętrznego portalu zawiera w sobie trzy linki, które do naszej strony nie wracają. Efekt jest taki, że strona nie wyświetla się zbyt wysoko w przeglądarce, a Goście niechętnie wchodzą na dalsze strony w indeksie (rankingu) Google. To do naszej strony powinny kierować linki z innych stron (warto o to poprosić partnerów handlowych), gdyż to znacznie wzmocni jej pozycję.
Strona powinna być zgodna ze standardem W3C, co oznacza, że musi się “podobać Google”. Musi też “żyć”, co oznacza, że mile widziane są edycje tekstów, galerii zdjęć, dodawanie nowych wpisów, po prostu ruchy na stronie.
Powinna zawierać tak zwane przyjazne linki, czyli takie, które pozbawione są wszelkich znaków, cyfr itp. Jeśli są proste, to są to swoiste wzmacniacze strony.
Przykład przyjaznych linków:
www.willaelzbieta.com/cennik
www.willaelzbieta.com/pokoje
www.willaelzbieta.com/galeria
Powinna być zaopatrzona w narzędzie statystyczne jakim jest Google Analytics lub Piwik. Daje to szeroką wiedzę o tym kto i kiedy odwiedza stronę hotelu. Pozwala na właściwe reagowanie na zachowania klientów.
Przykład:
Zastosowanie tych kilku prostych zasad spowoduje, że strona będzie się lepiej pozycjonowała, a to sprawi, że Goście znacznie łatwiej na nią natrafią, czego skutkiem będzie ich przyjazd do hotelu :)