preloader

Strona internetowa hotelu

Dobry przepis ze składnikami

Chcąc być graczem w grze, musisz znać jej zasady, biorąc w niej udział niejako godzisz się na nie, a grając, chcesz wygrać. Rynek jest planszą owej gry, od Ciebie zależy jak w niej wypadniesz... Na rynku hotelarskim jest tak dużo graczy, że coraz trudniej się gra. Zmieniają się trendy i destynacje, jednak pewne zasady pozostają niezmienne. “Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz”, zwykło się mawiać. Tak też jest z każdym hotelem, pensjonatem czy apartamentem. Gdy pyta się Gości gdzie znaleźli hotel, najczęściej odpowiadają “w sieci”.

Pytanie czy własna strona jest hotelowi potrzebna, przecież i tak występuje w wielu kanałach sprzedaży, jest prezentowany na wielu platformach itp. Nic jednak nie zastąpi własnej, niepowtarzalnej strony obiektu. To właśnie ona powinna być wizytówką hotelu, przedsmakiem przyjazdu, bazą informacji dla Gościa i największą galerią. Własna strona internetowa hotelu, pensjonatu, apartamentów, czy jakiegokolwiek innego obiektu hotelowego jest koniecznością.

Strona www nie musi być droga, by być zachęcająca i bardzo dobrze się prezentować. Warto jednak podkreślić, że musi być bezpieczna, co często w tanich stronach nie jest równoznaczne. Specjaliści marketingu hotelowego podkreślają, że czasy stron wizytówek już dawno minęły.


Recepcja w sieci

 

Strona musi być funkcjonalna i prosta, bez zbędnych dodatków, które psują strony, po prostu czytelna i elegancka. Strona powinna umożliwić zakup pokoi. Rzeczą niezbędna do realizacji tego celu jest system rezerwacji online dostępny na stronie umożliwiający również natychmiastową płatność. Musi być na bieżąco uaktualniany.

Głównym zadaniem strony internetowej hotelu powinna być sprzedaż pokoi i innych usług świadczonych przez hotel. Skoncentrowanie na tym aspekcie oznacza, że na stronie powinny być podkreślone mocne strony obiektu, podstawowe informacje oraz możliwość rezerwacji online.

Strona hotelu jest jego integralną częścią. Musi oddawać charakter obiektu, jego profil i klimat, być prosta i funkcjonalna. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, a wizyta na stronie to spotkanie Gościa z hotelem po raz pierwszy, dlatego powinna ona być perfekcyjnie przygotowana. Według badań Goście przeglądający strony hotelowe w celu rezerwacji najbardziej zwracają uwagę na zdjęcia i ceny, na to również uwagę powinien zwrócić hotel.

Poruszanie się po stronie powinno być bardzo intuicyjne i klarowne. Menu powinno w bezproblemowy sposób kierować do informacji i usług, które służą sprzedaży. Dotyczy to przede wszystkim pozycji menu. Na stronie głównej powinny być umieszczone tylko najważniejsze oferty. Hierarchizacja treści jest konieczna, gdy strona ma zawierać absolutnie wszystkie informacje. Przejrzystość strony sprawia, że Gość odwiedzający stronę hotelu znacznie szybciej dociera i korzysta z prezentowanych na niej ofert.

Poruszanie się po stronie powinno być intuicyjne i nieskomplikowane.

Strona hotelowa nie może zawierać linków, które osłabiają stronę. Zamieszczane często i chętnie przez hotele i pensjonaty, a przekierowujące do serwisów noclegowych, portali rezerwacyjnych znacznie nadwątlają pozycję strony. Efekt jest taki, że strona nie wyświetla się zbyt wysoko w przeglądarce, a Goście niechętnie wchodzą na dalsze strony w indeksie (rankingu) Google.

Strona powinna pozwalać również na prezentowanie pakietów pobytowych i ofert specjalnych. Dzięki dobremu systemowi rezerwacji online Gość może nabyć również bilety czy karnety, hotel może zaproponować vouchery. Dzięki dobrym mechanizmom hotel zyska bazę mailingową Gości, co staje się świetnym narzędziem marketingowym. Strona hotelowa traktowana powinna więc być jak narzędzie marketingowo - sprzedażowe.
 

Nowoczesne narzędzia i trendy

Pamiętając o podstawach należy do nich dodać dzisiejsze trendy, by nie zostać w tyle peletonu. Obecnie wszystkie strony są pełnoekranowe, główną rolę gra na nich zdjęcie. Ponadto strona mobilna, z mobilnym systemem rezerwacji, inaczej mówiąc responsywna, czyli taka, która dostosowuje się do smartfonów i tabletów to dobra inwestycja. Coraz więcej Gości korzysta z urządzeń mobilnych i coraz więcej dokonuje na nich rezerwacji pokoi i płatności zaliczki. Podobnie jest z social media. Wtyczki do fanpage nie może zabraknąć. Dobra strategia marketingowa zakłada, że wizerunek hotelu na stronie, jak i w social media musi być spójny i jednolity.

Strona hotelu musi, mówiąc kolokwialnie, "podobać się google". Oznacza to, że powinna mieć tak zwane przyjazne linki, być zgodna ze standardem W3C i być mobilna, również z innego względu. Gość wpisując w wyszukiwarce na urządzeniu mobilnym zapytanie dostanie w pierwszej kolejności odpowiedzi dotyczące stron mobilnych. By strona hotelu trzymała się obowiązujących trendów powinna być również pełnoekranowa, z szerokimi zdjęciami.
 

Dobrej jakości zdjęcia i krótkie teksty

Zdjęcia powinny być naprawdę dobrej jakości, zarówno pod względem rozdzielczości, jak i estetycznym. Bardzo źle na zdjęciach wyglądają plączące się po pokoju kable, odbicie fotografa w lustrze czy plama na łóżku. Należy zadbać o szczegóły i zminimalizować błędy.

Podobnie jest z treścią. System “kopiuj wklej” jest nie na miejscu. Teksty muszą być krótkie, proste i zwięzłe, bez pustych marketingowych sloganów. Powinny być skonstruowane na nowo, specjalnie dla strony hotelu. Własna, stworzona treść lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarkach. Teksty muszą prezentować się spójnie na stronie oraz prezentować dobrze na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Dobra strona musi mieć

  • wersję mobilną
  • galerię zdjęć
  • formularz kontaktowy
  • mapę dojazdu
  • wygodny system rezerwacji pokoi online
  • prezentację i sprzedaż ofert specjalnych
  • połączenie z social media
  • prosty i intuicyjny panel do samodzielnej edycji stron
  • statystyki odwiedzin strony
     

​​​Podsumowując...

Strona hotelu musi być prosta i elegancka, funkcjonalna i czytelna. Powinna służyć sprzedaży i najlepszemu pierwszemu wrażeniu, z którego Gość ma wynieść pozytywną wizję obiektu hotelowego i rezerwację pokoju oraz poczucie, że wizyta na stronie była miłym doświadczeniem.​