Kolejna dawka rekomendacji i strategii, czyli sprzedaż w czasach kryzysu
Istotny spadek przychodów w branży hotelarskiej jest już faktem, co nie znaczy, że taki trend utrzyma się wiecznie. Uważaj, ale nie panikuj. Wszystko ma swój koniec więc i ten kryzys przetrwamy. Mamy dla Was kolejną porcję przydatnych tipów, które już teraz możecie wcielać w życie - pamiętajcie, że przed nami majówka i czerwiec, które wbrew powszechnej opinii, mogą jeszcze nieźle wypalić :)
Pierwszym punktem, na który warto ponownie zwrócić uwagę to:
• Social Media. Na bieżąco informuj ludzi jakie środki bezpieczeństwa przyjeliście. Informuj gości, że jesteś gotowy na ich przyjęcie. Daj o sobie znać - pokaż, że istniejesz, masz się dobrze i czekasz na klientów!
• Mailing. Cały ten chaos może się skończyć w każdej chwili. Przygotuj bazę mailingową do swoich Gości. Regularny newsletter to nie tylko prosty sposób na informowanie klientów o bieżących działaniach, wydarzeniach i promocjach, ale przede wszystkim droga budowania trwałej relacji i przypominania gościom o marce twojego obiektu
• Vouchery. Pomyśl nad utworzeniem specjalnych voucherów, ważnych aż do końca tego lub przyszłego roku. Oferty specjalne mogą skutecznie zachęcić do planowania przyszłego wypoczynku i urlopów w Waszym obiekcie.
• Przedpłata/Anulacja. Zachowaj indywidualne i elastyczne podejście w zakresie modyfikacji ograniczeń. Bezkosztowe anulowanie rezerwacji z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie to w tym momencie jedna z lepszych opcji. Warto pamiętać o kontaktach z klientami, w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji.
ŻARÓWKA: Zbliża się majówka. W ofercie możecie zaznaczyć, że klient podczas dokonywania rezerwacji, do 15 kwietnia nie musi nic płacić i może bezkosztowo anulować rezerwację.
• Zrób porządki w systemie. Masz teraz dużo czasu aby wszystko ustawić jak należy. Wstaw brakujące ceny, utwórz oferty, pomyśl nad dodatkami i ich cennikiem, zmień zdjęcia, itd. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić - nie ma problemu! Daj nam znać, nasi technicy z chęcią Ci pomogą.
• Obmyśl nową strategię sprzedaży dla swojego obiektu. Tyle wolnego czasu nie będziesz mieć już chyba nigdy, więc…. porządnie przeanalizuj swoją ofertę. Zbierz swój cały zespół i wymieniajcie się pomysłami - nie ma nic lepszego niż burza mózgów (do tych celów polecamy takie narzędzia jak Slack lub Skype)
• Dynamicznie zarządzaj swoją ofertą. Obserwuj rynek i reaguj. Manewr przypomina wędkarstwo, poczekaj na branie, wyczuj moment i zacinaj!
• Nie koncentruj się tylko na kanałach sprzedaży - postaw na direct booking. Hotres umożliwia Ci bezprowizyjną sprzedaż przez swoją stronę WWW, która w najlepszy sposób przedstawi Twój obiekt. Zaraz, zaraz - nie masz jeszcze własnej strony?! Teraz jest czas by to zmienić! Napisz, a znajdziemy idealne rozwiązanie dla Twojego obiektu: marketing@hotres.pl
• Jeżeli masz odhaczone wszystkie powyższe punkty to zawsze możesz wykorzystać fakt, że obiekt stoi pusty - co nieczęsto się zdarza :) Mały remont, malowanie, tuning wnętrza lub sesja zdjęciowa? Jeżeli chodzi o czas to doskonale zdajemy sobie sprawę, że możesz mieć go teraz dużo - co nie znaczy, że musisz go zmarnować :) Zakasaj rękawy i DO IT! DO IT NOW!!